(SME) — Senát Najvyššieho súdu SR zrušil ešte 26. februára na neverejnom zasadnutí doživotný rozsudok údajnému šéfovi zlo?ineckej skupiny Róbertovi Okoli?ánymu a tresty viacerým jeho spoluobžalovaným, ktorých neprávoplatne odsúdil bývalý Špeciálny súd.
Najvyšší súd vrátil kauzu do Pezinka
“Trestná vec obžalovaného R. O. a spol. bola 26. februára 2010 na neverejnom zasadnutí zrušená a vrátená Špecializovanému trestnému súdu v Pezinku na nové prejednanie a rozhodnutie,” informoval agentúru SITA Najvyšší súd SR.
Špeciálny súd neprávoplatne vymeral 17. februára 2009 doživotie nielen Róbertovi Okoli?ánymu, ale aj Jaroslavovi Potu?kovi. Senát odsúdil Rudolfa O. na 10 rokov väzenia, Mariána T. na devä? rokov, Romana D. na 8,5 roka, Jána B. na sedem a Ladislava F. na štyri roky. Prokurátor žaloval skupinu Róberta Okoli?ányho z 19 skutkov, medzi ktorými sú vraždy, pokusy o vraždu, ublíženia na zdraví, ?alšie násilné trestné ?iny, nepovolené ozbrojovanie a vydieranie, resp. úžera.
Verejne známa je predovšetkým posledná vražda z 23. apríla 2005 v Košiciach, ke? zastrelili na križovatke v aute Jozefa Estóka. Prokuratúra túto vraždu pripisuje ?alšiemu údajnému ?lenovi skupiny Róbertovi Nigutovi, ktorého kauzu pojednávajú samostatne – podobne vy?lenili prípady viacerých obžalovaných. Pri Eštókovej vražde zahynul aj mladý muž, ktorý sedel v ne?alekom aute, jeho priate?ka bola zranená.
allowfullscreen="true" width="500" height="400" flashVars="mediaFile=http://www.mafian.sk/wp-content/uploads/2010/03/2010-03-08_TN_02_udajnemu_bossovi_zrusili_dozivotie.mp4&autoLoad=true&autoStart=false&etarget_data=etarget_data&etarget_id=19702&etarget_provider=http://sk.search.etargetnet.com/generic/flash.php"> Video – Údajnému bossovi zrušili doživotie | Zdroj: TV Markíza, TV Noviny 8.3.2010
Svedok Róbert Görcsös pod?a súdu presne opísal štruktúru a organizáciu zlo?ineckej skupiny. Uviedol, kto boli vojaci, teda tí, ?o vraždili, kto stál na ?ele. Chránený svedok sa vo výpovedi vyjadril, že gang sa prejavoval mimoriadnou brutalitou, pred každým skutkom sa pripravili a používali aj se?né zbrane. Hovoril aj o tom, ko?ko pe?azí skupina vyberala pri výpalnom.
Okoli?ány odmieta vinu
Prokurátor bol s rozhodnutím súdu spokojný. Ako pre média povedal, ide o ve?mi nebezpe?nú kriminálnu skupinu. Obhajoba hne? po vynesení rozsudku avizovala odvolanie, lebo dôkazy boli postavené na výpovedi jediného svedka. Jeden z obhajcov vtedy pre médiá povedal, že “nikto neskúmal, ?i vraždu vykonali práve oni a nie chránený svedok, ktorý bol ?lenom skupiny.“ Róbert Okoli?ány predniesol svoju závere?nú re? pred Špeciálnym súdom sám, bez advokáta, hoci mal na súde dve obhajkyne. Vo svojom vystúpení obvinenia odmietol. “Pred zatknutím sme žili s rodinou slušný život, rodina je pre m?a všetko,” vyhlásil.
Bývalý Špeciálny súd za?al pojednávanie so skupinou Róberta Okoli?ányho 8. augusta 2007. Spis má vyše 7 000 strán. Róbert Okoli?ány, podobne ako Róbert Nigut a Jozef Leško (súdia ich v samostatných konaniach) boli pôvodne stíhaní väzobne.
Po prvý raz sa na slobodu dostali pre procesnú chybu pri rozhodovaní o pred?žení ich väzby, lebo istý ?as boli za mrežami bez rozhodnutia súdu. Údajný šéf gangu Okoli?ány sa do väzby vrátil v polovici októbra 2008 pre konflikt na diskotéke po takmer piatich mesiacoch pobytu na slobode. V tomto prípade Okoli?ányho už okresný súd oslobodil, ale prokuratúra sa odvolala.
Róbert Nigut a Jozef Leško sa na nieko?ko mesiacov do väzby vrátili pre obvinenie z prípravy ?alšej vraždy, ktoré však neskôr zrušili a opä? ich prepustili.
Nigut je však opä? vo väzbe, pretože policajti ho obvinili z nedovoleného ozbrojovania po tom, ako našli vä?ší po?et zbraní v pivnici jeho otca.
Jaroslav Potu?ko, neprávoplatne odsúdený na doživotie, sa dostal na slobodu v júni 2009 pre chybu sudcu, ktorý nestihol v zákonnej lehote rozhodnú?, ?i ho ponechá vo väzbe.
Je jedno ci pojde sediet teraz alebo o pol roka ajtak tam zostane ..zrejme treba len kozmeticku upravu….sud asi urobil nejaku chybu v rozsudku, ktoru musi napravi?…
A ?o sa divíme? Mantinely súdnictvu nastavilo slávne HZDS, ktoré Justícii nezaviazalo o?i, ale rovno jej ich vypichlo!!! A Harabín? Nie ?lovek, nie sudca, nie minister – ATRAPA všetkých troch!!! Za gangsterstvo a vraždy 10 rokov, za marihuanovú cigatretu 2,5 roka… To mi je fakt spravodlivos? od vrchu, od právnika Fica až po posledného sudcu.
A tak si tu žijeme… Na otázku rádia Jerevan : Je na Marse život? Odpove? : Tiež nie… nepripomína Vám to nie?o?????
Sloe ty si uz len PAKO…akej spravodlivosti by sa mal dovolat clovek co zabil 40-50 ludi? Azda tej aby si si ho adoptoval? Ty uboziak…aj na Okolicanyho dojde …nech sa v aprili nadychne poslednykrat vonku a sup ho tam na dozivotie..nemas jedno kedy pojde ci teraz alebo o rok…? pri Cernakovi taku chybu neurobia…a sice p.sudca Dih?ansky je schopny vsetkeho odkedy mu niekto vyfukol teply flek na NS robi vsetko opacne..
Gratuluji. Nevím, jestli je nevinný a kolik toho má na sv?domí, ale odsoudit na doživotí jen na základ? jednoho utajeneho sv?dka, ktery se pravd?podobn? na zlo?inech take podílel a který m?l ze svého sv?dectví prosp?ch, by bylo špatné.
#12 | Napísal Neznamy Tulak v 2010-03-09.Odpovedať
Ale to je problem vsetkych tychto pripadov… tzv. ‘utajeni svedkovia’…
Neda sa predsa na nich stavat obzaloba v trestnej veci… A potom to takto dopadne..
pre zdeno : mas pravdu zdeno je jasne ze sa neda zaloba zakladat na jednom svedkovi a dufam ze im to vijde a prawda sa ukaze a vysledok sudu bude nevinny lebo to co sa povie v telke vecsinou nieje prawda :)
No vies ono utajeny svedkovia su niekedy jedina sanca ako presvedcit svedkov aby svedcili. alebo by niekto z vas siel svedcit proti vrahovi a mafianovi a ukazal by sa mu a este mu aj pekne nadiktoval osobne udaje.
zrasu este su neviny lebo sudcovia zobrali love jaka je to spravedlnost na tom slovensku v inom state bi us dostali kreslo… to len tak zabijat ludi a prepustit z basi alebo vie niejaku spinu na politiku aj to je mozne lebo politici su ganztry v obleku ktori viusivaju somarov jak su oni….. aby ich co dostali na slobodu natiachli zo spodu….
1.jake love zobrali sudcovia sa spametaj!Ani specialny ani NS,nevydis ze je to politicka hra pred volbami.2.Ked niesu dokazy tak nemozu odsudit nikoho,ne!Ze niekto nadobudol predsvedcenie ale nema dokazy,tak moze ist len z prstom do r..i Len ty mozu svedcit ktory boli v jeho skupine inac nikto,a kto tam bol pri konkretnych trestnych cinoch,a ty 60 svedkou moze tiez ist do r..iLebo policajtom nevysli ziadne stopy ani dna,biologicke atd.a jeden utajeny svedok je malo na taku velku skupinu a este nezabudaj aj on pachal tresnu cinnost a vrazdil len sa ktomu neprizdnal ze tulo Gorcos?Keby policia alebo vlada ponukla z nektotym imunitu a velke love viacery by svedcili,tomu ver.Boss neboss love su love!dnes je to o moci a peniazoch.
#17 | Napísal Neznamy Tulak v 2010-03-10.Odpovedať
Peto chapem Tvoj point, ale aki su to utajeni svedkovia, ked vieme vsetci ich mena a este k tomu sa vacsinou aktivne spolupodielali na tychto ohavnostiach… ?
#18 | Napísal Neznamy Tulak v 2010-03-10.Odpovedať
Uplny suhlas komentar… Tu ani nejde o vinu alebo nevinu… Ta sa ma dokazat na zaklade faktickych dokazov… Ide tu skor o chory system, ktory je zrejme na Slovensku nevyliecitelny..
Chlapci nepiste tu o nejakych peniazoch, ze niekto zobral, a take hluposti. Odsudit 3-4 ludi na dozivotie, na zaklade jedneho chraneneho svedka, to by nebolo myslim fer. Nehovorim, ze sudnictvo na slovensku je ok, to teda nie, ale rozhodnut o tom, aby niekto sedel do konca zivota za mrezami, na to treba myslim poriadne dokazy, moj nazor, keby boli, tak uz by boli asi pouzite. Ale na Slovensku je taky trend, zlodej krici, chytte zlodeja. Ako moze byt chraneny svedok, clovek ktory, tvrdi, ze on sa zucastnil na tych skutkoch? Uz to je podla nma chore, ved to je vypocitavost. Da sa takyto clovek pokladat za doveryhodneho svedka? To iste sa deje v kauze Cernaka. Nechcem tu polemyzovat o tom, ci su tito ludia vinni, alebo nevinni, nech si urobi kazdy svoj nazor.
komentar chcem sa ta opytat,preco by ho alebo ich nemohol usvedcit niekto zo skupiny,hm?napriklad gorcos a este niejaky iny?ked daju 2 alebo 3 svedectva tak idu na dozivotie ci nie?to je jedno ci pachali znim tresnu cinnost aj oni budu sudeny,len dostanu nizsie tresty.vsade na svete to mas tak,ci nie?
a komentar este som zabudol,ci sa da take veci vobec vymysliet a obvynit niekoho ineho ako to urobil svedok gorcos,hm?myslis ze tie vrazdy urobil sam?a vsetkych 20 skutkou,sam hej to mi chces povedat,hm?co si si dal rano ,diazepan?ty ludia sa asi zabili sami?
#22 | Napísal Neznamy Tulak v 2010-03-11.Odpovedať
No urcite nie, Feri… A urcite nie je jedno ci pachali spoju TC… V inych vyspelych krajinach by to bol non sense… Vsetko musi byt podporene faktickymi dokazmi.. Preto maju taku uspesnost v dokazovani TC… Pretoze urobit so spolupachetelov svedkov, je len na skodu veci…
To Neznamy Tulak, nie si ty nahodou vysetrovatel?Vo vyspelych krajinach ze spolupachatelia nesvedcia v trestnom konani?By som chcel vediet o akej vyspelej krajine hovoris. Mozno o Cine, lebo tam spolupachatela popravia este skor ako ho stihnu predvolat na sud. A fakticke dokazy pri organizovanej kriminalite si ako predstavujes? Ze si budu pisat dennicky kedy koho odpravili a kto im kolko plati za ochranu? Jasne ze svedectvo chraneneho svedka, navyse spolupachatela je dost malo na dozivotie, ale o co sa ma ten prokurator opriet ked ziadne ine dokazy nie su resp. nie su pouzitelne?
tranger nepoucuju Neznamu Tulacku ved si si mal vsimnut ze ona je najmudrejsia na tejto stranke a najradsej by bola keby ich usvedcovali vevericky co nieco videli zo stromu. Je to intelektualka co nerada taha ciciny.Aspon takto za prezentuje a hlupa je ako motyka.
#25 | Napísal Neznamy Tulak v 2010-03-12.Odpovedať
Nuz Tvoje vyjadrovanie Mr. Zolo svedci o stave nielen Tvojej mysle, ale celej osobnosti.. Napadne sa podobas ne niektorych ex – diskutujucich… :) Uz len slovnikom a pejorativami, ktore pouzivas.. So back up…
Nie vevericky, ale usvedcit na zaklade faktickych dokazov (nebudem vysvetlovat slabomyselnym ako Zolo) a nie vypovedi jedneho ‘tzv. secret svedka’…. Nuz v ostatnych krajinach musis mat nielen mat fakticke dokazy, ale aj presvedcit nezavislu porotu o vine, ci nevine.. Ked tie dokazy nemas, tak Ti ziadna vypoved nepomoze, mnohe pripady sa museli odlozit ad acta pre nespochnost prokuratury dokazat dotycnym vinu na zaklade faktickych dokazov.. pr. OJ v USA, mozme si vsetci mysliet, ze zabil svoju manzelku a jej milenca, ale fakticky dokaz nebol… A na to poukazujem..
Myslim, si ze takeho ako Cernak neusvedcili len vypovede ale aj ine dokazy ak si necitala tla?. Vsetko spolu suviselo a sedelo ako zadok na šerbel. Povedal to sud.
#27 | Napísal Neznamy Tulak v 2010-03-12.Odpovedať
Hmmm, ok… ved uvidime, to iste si tvrdil v tomto pripade a zrazu je to inak… ze?
Apropo sud nehovori, sud je institucia… Skoda stracat cas a diskutovat s Tebou…
pro Stranger: prokuratorovi musí vše p?ipravit policie- vyšet?ovatele, když si oni špatn? odvedou svoji práci a dají mu do ruk jen utajeného sv?dka tak by prokurátor v?bec nem?l podávat žalobu. Ano, i ve vysp?lých krajinách se usv?d?uji spolupachatele, ale nem?že to být jediný d?kaz, ale jeden z d?kazu. Žijeme ve 21.století, sta?í na míst? zlo?inu ztratit jeden vlas a už podle dna zjistí pachatele, mohou ho monitorovat podle mob.telefonu- jestli se vte dob? pohyboval na míst? ?inu, musí zjistit jestli m?l pachatel motiv, jestli m?l alibi, m?žou vystopovat podle zbran?, pachových stop… Neexstuje dokonalý zlo?in, jen chybujíci policajti, neschopní vyšet?ovatele a leniví prokuráto?i.
hajzli taketo pripady su v pohode kde je medzi nimi vrazda a takichto by pustili na slobodu fuj mozte sa hambit skorumpovany stat to je naozaj kde je spravedlnost asi nikde teraz je spravedlnost peniaze